Een mooi West-Afrikaans land, gelegen aan weerszijden van de Gambia-rivier. Het wordt omsloten door Noord en Zuid Senegal en in het westen grenst het aan de oceaan. U kunt er heerlijk van uw vakantie genieten.

De inwoners zijn vriendelijk en behulpzaam, maar erg arm. Door een tekort aan werkgelegenheid heeft het overgrote deel van de bevolking geen werk, dus ook geen inkomsten. Voor vele ouders is het dan ook niet mogelijk hun kinderen naar school te laten gaan, omdat de financiële middelen niet of nauwelijks aanwezig zijn. Het onderwijs op zich is kosteloos, maar een eigen bijdrage voor materialen is verplicht. Dit is voor velen een groot probleem.

Daar probeert Stichting Maladah Gambia samen met u wat aan te doen. Stichting Maladah Gambia is van mening dat elk kind recht heeft op onderwijs. Onderwijs is een goede basis voor een beter toekomstperspectief en kans op werkgelegenheid. Met de gekozen aanpak kan Stichting Maladah Gambia voor veel kinderen een helpende hand bieden.

klik hier voor foto's van Gambia